Welcome!



Ter você no meu blog é uma grande prazer.
Ele foi criado para compartilhar meus conhecimentos e
oferecer ajuda a todos aqueles que curtem ou que precisam aprender inglês !

Aos meus alunos da E.E Joaquim Pedro Nascimento sejam bem-vindos. Usaremos este BLOG para nos comunicarmos nesta pandemia.

terça-feira, 22 de dezembro de 2020

 Finally WE've finished PET 7!  😃


Segue o vídeo ...


PET 7 SEMANA 4

NOME:____________________TURMA:___________

 


Nesta semana leremos um texto escrito em Inglês para o site "Why Christmas"falando sobre como o Na­tal é celebrado no Brasil.

01. Leia e complete o diálogo abaixo falando sobre o artigo acima. Susie: Hey, Tom!

Tom: ___________________

Susie: How are you doing?

Tom: I’m good, and you?

Susie: __________________

Tom: Tell me, Susie, how do you call Santa Claus in Brazil?

Susie: ___________________

Tom: Really? And I heard about a kind of “Secret Santa” you Brazilians do at Christmas. What is it like?

Susie: ______________________________________________

Tom: Wow, that’s cool! Oh, one more thing, Susie: do you guys really get extra money in December from your job?

Susie: Oh, you’re talking about the 13rd salary.

Tom: Yeah, that’s it. What is it? And why do you get it? I’m curious, explain it all to me, please!

Susie: Well, in December 

___________________________________________________________

Tom: Oh, I get it now. Oh, we could have this Amigo Secreto too, what do you say?

Susie: That would be great!

 


..........................................


Nenhum comentário:

Postar um comentário